Nu var der kun to dage tilbage i London. Den ene blev brugt til det sidste sightseeing og shopping, og den anden skulle vi rejse hjem.

Om lørdagen tog vi toget ud til Tower Bridge. Det var utroligt blæsende, men solen skinnede og vi ville bare nyde den sidste tid i London. Vi fik det obligatoriske billede af Tower Bridge, vi så Tower of London og gik ned til Millennium Bridge.

Sightseeing, Tower Bridge
Tower Bridge
Sightseeing, Millennium Bridge
Millennium Bridge

Herefter stod den på shopping! Og nu skulle jeg så bare shoppe igennem. 😉 Så vi tog bussen tilbage til Oxford Street. Det var helt vildt så mange mennesker der var i bussen og på gaderne. Jo, gud bevares, det var lørdag. Men det her var ret vildt!

Nå, men vi var inde i en del butikker, og der var bare ikke noget der tiltalte mig. Jeg fik prøvede et par sneakers, men de følte bare ikke rigtige. Og når jeg endelig fandt noget jeg godt kunne lide, så var det noget jeg kunne få i DK. Og når jeg regnede ud hvad det ville koste i danske kroner, så sparede jeg ikke mere end omkring 50 kr. Når jeg ikke kan spare mere end, så kan jeg ligeså godt købe det i DK.

Så jeg fik hverken købt tøj eller sko, men jeg fik købt mine første tre vinylplader. Jeg købte en pladeafspiller for et par år siden, men havde ikke nogen vinylplader. Jeg brugte og lyttede til min Bedste gamle pladesamling. Men nu har jeg endelig fået hul på bylden og har nu tre plader selv! 😀

Vi sluttede vores tur af med noget god mad på en italiensk restaurant, der lå lige ved hotellet. Det sjove var, at der var et bord, hvor der først sad en dansk familie og bagefter kom der en ny familie, som sjovt nok også var fra DK. Det grinte vi meget over.

Sightseeing, Oxford Street
Christmas at Oxford Street

Mine tre første vinylplader
Sightseeing, Westfield
Ring og cd’er købt i Westfield dagen forinden
Hjemrejse

Søndagen var vores hjemrejsedag. Vi tog en taxa (“den lille sorte engelske”) ud til Heathrow. Vi havde tjekket os ind dagen før, så det eneste vi skulle var at aflevere vores kufferter og så igennem security. I skranken fortalte hun os, at vores fly var lidt forsinket.

Vores fly var næsten en time forsinket pga stærk vind i London. I løbet af lørdagen kom der nemlig endnu en storm henover over Nordengland og Irland. Men det hele var i orden, så længe vi kunne nå vores connecting flight i Stockholm.

Vi lander i Stockholm og vi måtte løbe hen til gaten. I flyet havde de sagt, at vi skulle ned til gate 9. Men da vi tjekkede skærmen, stod der 3A. Så os igennem paskontrol og security check og så ellers løbe ned til gaten, da de kun manglede os fra det andet fly. Vi nåede lige akkurat flyet.

De spurgte da vi kom ombord, om vi havde løbet. Og vi svarede ja, men det var fordi vores fly fra London fra forsinket. Heldigvis var vi ikke de eneste der skulle med flyet til Kbh fra London. Til gengæld kom vi op og flyve i et af de nye SAS fly. Virkelig lækker og godt med benplads.

Jeg fandt så ud af, at med et fly tager det kun omkring 45 minutter at flyve til Stockholm. Så jeg skal da til at finde nogle billige billetter til Stockholm og tage derop i en weekend. 😀

Hjemrejse SASHjemrejse

Reflektion

Jeg synes, virkelig det var fantastisk tur. Vi hyggede os og havde det sjovt. Det var jo første gang jeg var alene afsted på ferie med min lillesøster. Og vi begge var meget spændte på turen, London og bare være os to alene afsted. Men som sagt, det var virkelig hyggeligt.

Jeg tror ikke, det er ikke sidste gang vi har været afsted på ferie sammen alene. Også selvom vi måtte dele dyne i en meget lille seng.

Tiden gik bare virkelig hurtig og inden vi så os om, så var det lørdag og vores sidste dag sammen. Og selvom rigtig mange andre danskere også havde valgt at tage til London i efterårsferien, så var det en virkelig fantastisk og hyggelig tur. Vi fik set det vi gerne ville, eller i hvert fald rigtig meget af det. Og så fik vi gået London tyndt (eller næsten). Vi nåede i hvert fald at gå omkring 56 km i Londons gader. Selvom det føltes ikke sådan, men der var også så meget at se hele tiden.

Sightseeing, Tower BridgeSightseeing, Tower BridgeSightseeing, Millennium Bridge

Isabell Valentin Pedersen

Jeg elsker at opleve nye ting og steder både i udlandet og hjemme i DK. Derudover har jeg en stor passion for sociale medier og markedsføring.

Du vil måske også kunne lide...