Jeg ser marketing over alt – måske er det bare mig eller også er der noget om det?

Der er gået fire måneder siden jeg forlod klasseværelset hos Bigum&Co. og selvom der er gået så lang tid, er alt hvad jeg har lært stadig med mig. Mere end hvad jeg nogle gange selv tror. Hvilket jo er en god ting. 🙂

Matador og markedsføring

Thomas Bigum lagde ud på første dag med at snakke om Matador og hvordan man skulle lægge mærke til Mads Christian Skjern (Andersen). Hvordan han bygger sin forretning og senere imperium op med hans egne hænder og kræfter, og ikke mindst med troen på at kunne blive større og give noget tilbage til byen, der ikke ville have ham.

Da jeg hørte om dette, tænkte jeg ikke yderligere over det og jeg tror egentlig ikke rigtig, at jeg forstod det. Jeg tror, måske det er fordi jeg har set Matador så mange gange, at jeg lægger mærke til nogle andre ting og mit “markedsføringsmindset” er ikke helt med.

Men jeg begynder så småt at forstå hvad Thomas mente. Jeg er nemlig begyndt at lægge mærke til diverse salgs- og markedsføringsgreb der bliver brugt i mange film og serier. Ikke fordi jeg ser det i alle film og serier jeg ser!

Inspiration fra film og serier

Nu skal det ikke lyde sådan, at når jeg ser film eller serier, at jeg ikke forstår handlingen eller historien. Men jeg har primært lagt mærke til sorgen, glæden, dramaet og kærligheden i dem. Nu ser jeg så også bare mere end kun det. 😉

Det kommer selvfølgelig an på handlingen og historien, altså hvilke andre succeshistorier der ligger i den og ikke mindst hvilke markedsføringsgreb der bliver brugt. Men lige pludselig faldt tiøren for mig, nu forstår jeg hvad Thomas talte om vedr. Matador.

Man kan igennem meget hente inspiration til hvordan tingene kan blive brugt, sålænge man holder det oppe imod realiteten. Alle bruger grebene, men inspirationen kan hentes flere forskellige steder fra.

Det er jo det, markedsføring i bund og grund handler om. Finde nye veje og nogle gange anderledes veje til at nå målet, som for det meste handler om at brande sig selv og sælge produkter/ydelser.

Reklamer på TV

Hvor mange gange har man ikke undret sig over en reklame, hvordan den er blevet bygget op e.l. Den seneste reklame, hvor jeg faktisk blev lidt i tvivl om, hvad det egentlig er de prøver at sælge.

Jeg så reklamen for første gang i går på TV2-Lorry. VVS-Eksperten har valgt at lave deres reklamespot som en slags promovering af en koncert, ligesom Smukfest og Roskilde Festival. Når jeg tænker over det, så synes jeg faktisk, det er lidt genialt.

Det går fra en almindelig reklame, som bare går ind gennem det ene øre og ud af det andet. Men den vækker noget i mig, min nysgerrighed, hvilket er det som er hovedpointen i en sådan reklame. Man skal kunne huske det. Og så er det jo nogle velkendte navne, der kommer. 😉

Lineuppen til Open By Night er blandt andet MC Fittings, The PilleFyrs og DJ Kloak og Afløb. Er du også nysgerrig så kan du se videoen på deres Facebookside.

VVS-eksperten.dk

Isabell Valentin Pedersen

Jeg elsker at opleve nye ting og steder både i udlandet og hjemme i DK. Derudover har jeg en stor passion for sociale medier og markedsføring.

Du vil måske også kunne lide...

1 Comment

  1. […] går skrev jeg om, hvordan man kan se marketing i alt og hvordan man henter inspiration fra, hvad enten det er film, serier eller andre steder fra. […]

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.